Inlocuirea bujiilor VW Golf 5 GTI

Tutoriale si ghiduri VW
Avatar utilizator
tataieee
Administrator
Mesaje: 282
Membru din: 22 Apr 2016, 23:00
Localitate: Giurgiu - Mihailesti
Masina: Audi A3 2.0 TDI 2006 8P BMM - 175cp
Contact:

Inlocuirea bujiilor VW Golf 5 GTI

Mesajde tataieee » 02 Mai 2016, 15:40

Imagine

Acest tutorial a fost realizat pe un VW Golf 5 GTI dar pasii sunt asemanatori si pentru alte modele din gama VW.

Întregul proces este foarte simplu și durează cam o oră, dacă doriți să vă luați o marja de timp.

Iată ce aveți nevoie:

– set 4 bujii conform specificatiilor (producatorul recomanda Bosch)

– cheie cu clichet

– prelungitor pentru clichet

– tubulara/cheie pentru bujii 16 mm

– 2 Soricei plastic pentru demontare

Imagine

Dupa ce ati indepartat capacul motor care este prins in acei bulbi de plastic pe motor si in cauciuc pe interiorul capacului ar trebuie sa vedeti bobinele bujiilor ce trebuie inlocuite

Imagine

Declipsati si desfaceti mufele si legaturile electrice ale bobinelor cu grija fara a rupe clemele de prindere. Numerotati in caz ca vreti sa montati aceleasi bobine in acelasi loc dupa schimbarea bujiilor. (numerotatul bobinelor este un pas peste care puteti sari daca nu considerati absolut necesar)

Imagine

Dupa indepartarea completa a conectorilor de la toate bobinele, impingeti puntea de conectori spre partea din spate astfel incat sa nu va incomodeze sau sa va ingreuneze munca in timpul demontarii bobinelor

Imagine

Acum vom incepe demontarea primei bobine si pentru ca aceasta este etansata de un cauciuc izolator pozitionat intre bobina si bujie se poate sa aveti nevoie de putina forta pentru a scoate bobina, priza nefiind una excelenta

Asa ca ne vom folosi de cei doi „soricei”, „coliere de plastic” , pentru a demonta mai usor bobina ca in pozele urmatoare :

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Folositi cheia de bujii sau o tubulara pentru bujii speciala de 16 mm si montati prelungitorul pentru a-l introduce si trece la urmatorul pas si anume desfiletarea sau desurubarea bujiei de pe blocul motor .

Montati doar tubulara si plelungitorul in prima faza si indroduceti-l in locasul bujiei potrivind cu mana si fixati prin intermediul acesteia cheia si prelungitorul pe hexagonul bujiei .

Montati ulterior cheia cu clichet si reglati-o in pozitia de desfacere/desurubare/desfiletare

Imagine
Imagine
Imagine


Desurubati/desfiletati de cateva ori pana veti simti ca bujia este complet desfiletata si trageti-o afara. Aceasta ar trebui fie si ar trebui sa arate bujia dvs veche ca in poza urmatoare :

Imagine

Scoateti bujia veche din cheia de bujii si montati-o pe cea nou si introduceti nou bujie in locasul bujie. Strangeti si potriviti filetul noii bujii cu mana ajutandu-va de prelungitor si in momentul cand incepe sa mearga greu ajutati-va de cheia cu clichet dupa ce ati reglat-o in pozitia de strangere/infiletare.

!!! Nu strangeti foarte tare maxim jumatate sau cel mult trei sferturi de tura dupa ce nu ati mai putut strange cu mana !

Înregistrare / Logare
IT - http://clubtech.ro
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori