Importanta avansului injectiei - motoarele PD

Aria cu informatii tehnice auto - documentantii
Avatar utilizator
tataieee
Administrator
Mesaje: 282
Membru din: 22 Apr 2016, 23:00
Localitate: Giurgiu - Mihailesti
Masina: Audi A3 2.0 TDI 2006 8P BMM - 175cp
Contact:

Importanta avansului injectiei - motoarele PD

Mesajde tataieee » 29 Apr 2018, 07:55

Imagine

Avansul injectiei motoarelor TDI (si nu numai) reprezinta diferenta de timp intre momentul in care combustibilul este injectat si momentul in care pistonul respectivului cilindru ajunge la Punctul Mort Superior (PMS) sau pentru a explica si alte unitati de masura folosite (Top Dead Center - TDC).

Intrucat momentul injectiei poate survenii inainte sau dupa ce pistonul ajunge la PMS si timpul scurs se numeste Inaintea PMS (IPMS) sau in engleza BTDC - Before TDC respectiv Dupa TDC (DPMS) sau in engleza ATDC - After TDC.

Pentru a usura masurarea timpului care este direct dependent de turatie, avansul se masoara in grade de rotatie pe care le strabate arborele intre momentul injectiei si PMS.

Acum in functie de tipul motorului (Injector Pompa sau Pompa Distribuitoare) avansul se poate regla mecanic, electronic sau combinat.

Efectul reglajului bun al avansului asigura pornirea usoara la rece, arderea buna, puterea motorului si zgomotul (vibratiile).

In timpul functionarii motorului in diferiti parametrii, ECU controleaza avansul dinamic si il modifica astfel incat sa corespunda curbei de injectie pe care o are specificata. Important este ca avansul injectiei in regim necontrolat de ECU sa se afle in parametrii, astfel ca ECU sa poata controla avansul "dinamic" pe o plaje cat mai larga.

In general mici dereglari ale avansului apar in special la schimbarile curelelor de distributie. Pentru acest caz (in special la motoarele cu Pompa distribuitoare, este foarte important ca reglajul avansului injectiei sa se faca imediat dupa schimbul curelei.Din pacate foarte putine service-uri realizeaza si acest control suplimentar.

intrucat specificatiile avansului sunt relativ stranse (in plaja de maxim 5 grade) orice abatere, oricat de mica poate "deplasa" graficul avansului in afara zonei specificate.

Exista aceasta confuzie care se poate face.

Avansul nu este mic sau mare, ci momentul injectiei este prea avansat sau prea intarziat adica se realizeaza mai devreme decat trebuie sau mai tarziu.

Avansul se masoara cu VAG COM-ul in Basic settings si se regleaza mecanic (adica pompa de injectie se roteste in jurul axei pana la obtinerea specificatiilor)

La motoarele cu Injectoare Pompa avansul "teoretic" nu se regleaza, el fiind controlat direct de ECU iar mecanic nu pot sa apara desincronizari pentru ca injectoarele sunt comandate direct de axul cu came.

Practic la Pompe distribuitoare trebuie sa realizezi "sincronizarea" intre 3 elemente, arbore, ax cu came si pompa de injectie pe cand la Injectoare Pompa numai intre arborele motor si axul cu came.

Singurul defect care poate duce la desincronizarea avansului la Injectoare Pompa este deplasarea mecanica a senzorului de pozitie a axului cu came.

Urmeaza cateva valori ale avansului la ralanti cu mentiunea ca voi folosi notatiile in engleza (Before si After Top Dead Center).

1.9 TDI PD (130 Cp) 4
IT - http://clubtech.ro
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com

Înapoi la “Informatii tehnice auto - documentantii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori