Releu semnalizare Leon/G4/O1 - reparare

Tutoriale si ghiduri Seat
Avatar utilizator
tataieee
Administrator
Mesaje: 265
Membru din: 22 Apr 2016, 23:00
Localitate: Giurgiu - Mihailesti
Masina: Audi A3 2.0 TDI 2006 8P BMM - 175cp
Contact:

Releu semnalizare Leon/G4/O1 - reparare

Mesajde tataieee » 14 Mai 2016, 09:37

Acest tutorial se adreseaza in principal posesorilor de Leon/Golf4/Octavia 1 care au/avut probleme cu releele de semnalizare defecte. Din cate am vazut si cele de Passat B5 ar fi la fel, dar trebuie verificat.

La generatiile mai noi tind sa cred ca au schimbat design-ul.

Pentru repararea lui este nevoie de:

- releu 10A/14V de dimensiuni reduse
- surubelnita mica dreapta
- ciocan de lipit
- pompa fludor/ tresa cupru


Releul a fost ales dupa tensiunea nominala de 14V si calculat pentru o putere P = 21W x 4 (semnalizari fata+spate) + 5W x 2 (semnalizari laterale de pe aripa) = 94W => un curent de 7A sau chiar 8 cu motorul oprit. Am ales unul de 10A pentru a fi acoperitor.

Dimensiunile aproximative ale releului original sunt: inaltime 17.2mm, latime 13mm, lungime 14.5mm.

Cel cumparat de mine are carcasa si are 1-2mm in plus. Am preferat sa pastrez carcasa in speranta ca va ajuta la oprirea oxidarii contactelor. El a fost cumparat de Înregistrare / Logare.

Asadar, totul incepe prin extragerea releului defect din bord. In functie de masina, s-a putea sa fie nevoie intai de scoatea radioului pentru a putea imping releul din spate. Cu el dat jos de pe masina se incepe desfacerea lui. Prima oara se desfac cele 4 cleme (2 pe o parte, 2 pe cealalta parte) care tin carcasa exterioara:

Imagine

Apoi se trece la dezlipirea lamelelor care duc la cablajul masinii.

Imagine

Sunt 2 lamele pe o parte a "releului" si 3 lamele pe cealalta parte. Dupa dezlipirea lor completa (eu prefer sa folosesc tresa de cupru pentru a inlatura tot cositorul), se desfac cele 4 cleme (2 pe o parte si 2 pe cealalta) care tin ansamblul electronic (carcasa alba) de partea mecanica.

Dupa ce se scoate ansamblul electronic din carcasa mare, se dezlipesc firele si rezistenta pentru LED. Sunt 3 lipituri care trebuie desfacute, una este rezistenta si inca 2 fire. Pentru a va usura munca puteti impinge putin placa stanga/drepta incat sa incapa ciocanul de lipit pe lipituri fara sa ardeti carcasa.

Imagine

Cu placa scoasa, se poate trece la dezlipirea releului efectiv.

Imagine

Urmeaza montarea noului releu in locul celui defect. In functie de configuratia si dimensiunile noului releu este posibil sa fie nevoie de ceva ajustari. Releul folosit de mine are 2 contacte, deci un pin in plus pe care am fost nevoit sa-l rup. I-am lipit o bucata de banda izolatoare pe acel pin pentru a evit orice contact cu placa

Imagine

De asemenea, releul gasit de mine are si carcasa si este cu 1-1.5mm mai inalt decat cel original (care nu are carcasa), asa ca am fost nevoie sa-l polizez incat sa intre in carcasa de plastic alb.

Imagine

Tot datorita dimensiunilor putin mai mari am fost nevoit sa mut una din gaurile pentru firele LED-ului cu 1mm si sa lungesc putin firul (acest releu este de pe o Skoda Octavia 1, la cel de pe Leon nu a fost nevoie de acest artificiu)

Imagine

Dupa montarea releului, se lipeste rezistenta si firele pentru LED

Imagine

Restul asamblarii se face in ordine inversa desfacerii.

Sursa: Înregistrare / Logare
IT - http://clubtech.ro
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com

Avatar utilizator
andreeasil
Membru
Mesaje: 6
Membru din: 13 Iun 2017, 15:49
Masina: Volkswagen Polo 1.6 TDI

Re: Releu semnalizare Leon/G4/O1 - reparare

Mesajde andreeasil » 14 Iul 2017, 12:36

Foarte utile informatiile. Multumesc.


Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori