Inlocuire senzor de oxigen - Golf IV si Jetta IV

Tutoriale si ghiduri VW
Avatar utilizator
tataieee
Administrator
Mesaje: 280
Membru din: 22 Apr 2016, 23:00
Localitate: Giurgiu - Mihailesti
Masina: Audi A3 2.0 TDI 2006 8P BMM - 175cp
Contact:

Inlocuire senzor de oxigen - Golf IV si Jetta IV

Mesajde tataieee » 04 Mai 2016, 19:08

Am avut ceva timp liber și toate pozele necesare, asa ca am pus acest mic DIY împreună. Sper că e util cuiva.

ÎNLOCUIRE SENZORI OXYGEN

Ce urmează se descrie procedura de înlocuire a senzorilor de oxigen (pre-pisica pe masini OBDI si atat pre si post-pisica pe masini OBDII). Procedura sa bazat pe un Jetta GLS VR6 99,5 (MKIV), cu toate acestea, ar trebui să fie similare și pe alte modele si ani. Vă rugăm să faceți aceste proceduri pe propriul risc și să fie gata să facă mici ajustări în timp ce le face. De asemenea, vă rugăm să fiți atent în timp ce se îndepărtează piesele astfel încât acestea să se întoarcă împreună în mod corect.
Dacă înlocuiți un senzor de oxigen din cauza unui cod de diagnosticare a erorilor (DTC) și nu sunt sigur ce senzor codul se referă la, BANK1-temperaturei1 este senzorul de pre-pisică și BANK1-senzorului2 este senzorul de post-pisica pe un OBDII mașină.
Pentru o masina MKIV cu un motor VR6 12v, în #s parte pentru pre si post pisica senzori de oxigen sunt 021-906-262-B și 06A-906-262-Q (inlocuieste 021-906-262-C) respectiv. Dacă aveți un alt model / motor, va trebui să obțineți senzori adecvați pentru masina ta. Vă rugăm să verificați cu furnizorul de piese #s dvs. de piese înainte de a comanda orice piese. Nu sunt responsabil dacă achiziționați piese greșite pentru masina ta special.
Am cumparat senzorii de oxigen de mai sus de la Înregistrare / Logare. Senzorul de pre-pisica ( "B"), a fost de $ 28,99, iar senzorul de post-pisica ( 'Q') a fost de $ 15,86 (toate preturile au fost citate online pe 8/20/03). UPDATE: Prețurile acestor senzori O2 au crește în mod semnificativ de-a lungul ultimilor ani. Ați putea fi capabil de a salva unele $$$ prin cumpararea equivalvent senzorii Bosch de la nivel local dvs. magazin de piese auto, mai degrabă decât să cumpere-l de la VW. Bosch este furnizorul VW, iar senzorul pe care le puteți cumpăra de la magazinul local este identic cu cel pe care îl obține de la un dealer, minus logo-ul VW, desigur. Codurile Bosch sunt după cum urmează:
Pre-Cat - VW # 021906262B este aceeași ca Bosch # 17014
Vechi post-Cat - VW # 021906262C este la fel ca Bosch # 16119 (nici nu mai este utilizat)
Noul post-Cat - VW # 06A906262Q este aceeași ca Bosch # 16121
În cele din urmă, timpul necesar pentru a inlocui senzorii de oxigen este variată și depinde în mare măsură de cât timp este nevoie pentru a slăbi sau "se trezesc" firele de pe senzorii vechi. Dacă senzorii vechi ies relativ ușor (probabil nu în cazul în care am văzut o mulțime de mile), ar trebui să fie capabil să înlocuiască ambii senzori într-o oră sau cam asa ceva. Cel mai probabil, va dura ceva timp suplimentar pentru a elimina senzorii vechi - Mi-ar gând să petrec cel puțin o oră pe senzor. Dacă aveți de gând să înlocuiască ambii senzori, puteți încerca și de a salva ceva timp prin efectuarea etapelor pentru slăbirea firelor (etapele 15, prin 17), pe ambii senzori de "vechi" în același timp.

__________________________________________________ __________________
ETAPE:
1. Inlocuirea senzorilor de oxigen impune partea din față al mașinii (cel puțin) să fie ridicate, fie pe rampe, pe jack de standuri sau pe un ascensor. Dacă aveți rampe sau acces la un lift (noroc!), Să le folosească în mod corespunzător (mult mai simplu, mai rapid și mai sigur decât introducerea masinii pe standuri) și treceți la pasul 5. Dacă nu aveți rampe sau acces la un lift, dar au experienta cricuri masina ta în sus și plasându-l pe standuri, acest lucru face ca de obicei și treceți la pasul 5. Dacă nu, puteți lua în considerare metoda am folosit de mai jos.

ATENȚIE: NU INCERCATI SA PUT MAȘINA PE STANDURI DACĂ NU jenează. DACĂ NETERMINATĂ CORECT, masina poate scădea, care pot determina ranirilor MOARTE. NUMAI DE LUCRU în apropierea sau DEDESUBTUL A CAR CARE A FOST CORECT ... DO SPRIJNITE PROCEDURA DE URMATORUL PE PROPRIUL RISC !!!

2. Jack masina folosind șinele de strângere aproape de marginea inferioară a mașinii. Șina de strângere este indicată de săgeata galbenă din imaginea de mai jos și este locul folosit de fișa de stoc VW pentru ridicarea mașinii. Asigurați-vă că paharul mufă jack este centrată pe punctul de intrare de pe șina (indicată de mică liniuță pe valență partea de jos chiar deasupra săgeata galbenă). Este o idee bună de a plasa o bucată subțire de lemn sau de cauciuc dur între cupa mufă și șina de strângere pentru a ajuta la distribuirea încărcăturii și de a proteja partea inferioară a vehiculului de a fi stricat. Dacă te uiți atent la imagine, ar trebui să poată vedea mufa de pe partea îndepărtată a mașinii sub șina de strângere. Nota 6 "x 6" bucată de placaj așezat pe partea de sus a paharului Jack.

Imagine

3. jackstands trebuie plasate direct sub principalele șine cadru ale mașinii, indicat de săgeata roșie din imaginea de mai sus. Asigurați-vă că standurile sunt plasate spre foarte partea din față a șinelor cadrului - acest lucru este în cazul în care acestea sunt cele mai puternice. Dacă puneți standuri prea departe înapoi de la marginea din față, exista riscul de strivire a șinei cadru. Nu te prea aproape de marginea frontală curbată a șinei, cu toate acestea, deoarece există un risc al standului cric alunecarea si masina care se încadrează. Am plasat jackstands chiar sub orificiul mic din partea inferioară a șinei de cadru (vezi imaginea de mai sus pentru localizarea aproximativă a standuri în raport cu partea din față a șinei cadru). Acest lucru mi sa părut a fi cel mai bun compromis între siguranță și rezistență feroviară. Din nou, este o idee bună de a plasa o barieră de protecție între suportul mufă și șina cadru - am folosit o bucată dublu-carton gros regulate.
4. Coborâți încet partea ridicată a mașinii pe suport mufă. Se repetă procedura de mai sus (etapele 2 și 3), pe de cealaltă parte a mașinii.

ATENȚIE: Asigurați-vă CAR este bine-SPRIJNITE DE Cricul STATIVE înainte de a lucra în apropierea sau DEDESUBTUL CAR !!!

5. Amplasarea convertorului catalitic (senzorii de oxigen sunt, de obicei filetate în ea) este indicată de săgeata albă din imaginea de mai sus. În mod similar, amplasarea cutiei de plastic care adaposteste senzorul de oxigen conectorii cablajului de plumb este indicată de săgeata verde din imaginea de mai sus.
6. Glisați sub mașină și a localiza cutia de plastic negru care adaposteste senzorul de oxigen conectorii cablajului de plumb, prezentate în imaginea de mai jos. Acesta este situat chiar în interiorul șinei principale și de-a lungul cadrului lateral convertorul catalitic.

Imagine


7. Scoateți cele două (2) piulițe de 10 mm din material plastic (indicate de săgețile galbene în imaginea de mai jos) care fixează cutia la partea inferioară a mașinii.

Imagine

8. Imaginea de mai jos prezintă conectorii cablajului senzorului de plumb din interiorul cutiei de plastic negru. Conectorii cablajului sunt atașate la cutia de file pe fiecare parte a fiecărui conector cablajului. Glisați conectorul cablajului adecvat (e) în afara de file pentru ao deconecta de la cutia (acest lucru poate fi dificil de făcut - se potrivesc este foarte strâns). Rețineți că conectorul cablajului pentru senzorul de oxigen pre-pisica (6 fire) este mai mare decât cea a senzorului de oxigen post-pisică (4 fire).

Imagine


9. Se separă conectorul cablajului adecvat (e) trăgând în sus ușor în urechea de reținere (indicată de săgeata galbenă în imaginea de mai jos), cu o șurubelniță sau un alt instrument mic, subțire și de alunecare cele două jumătăți în afară.

Imagine

10. Demontați scutul termic protector din jurul senzorului conduce prin unsnapping snaps indicate de săgețile galbene în imaginea de mai jos (există aproximativ 4-5 snaps).

Imagine


11. Demontați senzorul de plumb adecvat (e) din clemele de fixare de pe partea de dedesubt a masinii. Unul dintre clipuri este indicat de săgeata roșie în imaginea de mai jos.

Imagine

12. Acum vine partea distractivă - eliminarea vechii senzori de la dopurile filetate de pe convertorul catalitic. Îndepărtarea senzorilor vechi este adesea dificilă, datorită faptului că firele pe senzorul din interiorul cepul profite și sunt dificil de a slăbi sau "trezește-te". Acest lucru este valabil mai ales pentru senzorii care au văzut o mulțime de mile și pare să aibă loc chiar și atunci când anti-gripare este folosit pe firele înainte de instalare. Următorii pași vor descrie o modalitate de a desface firele de pe senzorii vechi. Sunt sigur că există și alte metode de a pierde firele de pe senzori vechi. Dacă știți un mod care funcționează, mergeți mai departe și să dea o încercare. Dacă nu ați făcut acest lucru înainte de sau nu au nici o idee de unde să înceapă (altele decât cele strecurat pentru a transforma senzorii vechi și, eventual, te doare), da următoarea metodă de a încerca.
13. Slăbirea firelor de pe senzorii de oxigen vechi este mult mai ușor dacă utilizați cele trei elemente prezentate în imaginea de mai jos. Aceste elemente sunt o cutie de lubrifiant penetrant (PB Blaster, care este prezentat în imagine, este excelent), o mică lanternă butan sau altă sursă de căldură mare s-a concentrat și un ciocan. Nu este necesar să se utilizeze toate cele trei elemente pentru a desface firele vechi, dar folosind trei împreună în secvența repetată poate reduce foarte mult timpul și efortul necesar pentru a obține senzorii vechi afară.

Imagine

14. Localizați senzorul (e) de oxigen de pe convertorul catalitic. Dacă aveți o mașină OBDII, ar trebui să existe doi senzori. Senzorul de pre-pisica este cel mai aproape de partea din față a mașinii și senzorul de post-pisica este cel mai aproape de partea din spate. Senzorii trebuie să fie amplasate fie pe părțile laterale sau pe partea de sus a convertorului catalitic. Eliminarea senzorilor este mult mai ușor este ca ei sunt pe partea de pisica. Din păcate, senzorii de pe meu MKIV VR6 sunt pe partea de sus a pisicii (nu sunt sigur dacă acest lucru este normal sau nu). Există foarte puțin spațiu în jurul convertizorului, ceea ce le face chiar mai greu pentru a elimina. Pre și post-pisică senzorii de oxigen de pe convertor catalitic meu MKIV VR6 se poate vedea în imaginile de mai jos (scutul termic de protecție ar trebui să fie deja eliminate din senzorii conduce. - Pozele au fost luate în afara secvenței Ne pare rău.)

Imagine
Imagine

15. Începe slăbirea firelor prin pulverizare Blaster PB sau alt lubrifiant să penetreze în fisura dintre senzor și cepul, așa cum este indicat de săgeata albastră din imaginea de mai sus. Spray-lubrifiant suficient pentru a înconjura firele, dar nu prea mult sau poate începe să se scurgă în convertorul catalitic. Nu are importanță dacă senzorul vechi devine saturat cu lubrifiant, dar este, probabil, cel mai bine să păstreze cât mai mult posibil de fapt, de colectare în interiorul convertorului catalitic. Atâta vreme cât nu merge nebun pulverizare lubrifiant, nu ar fi trebuit să vă faceți griji prea mult. A da lubrifiant câteva minute pentru a face asta e treaba.
ATENȚIE: Vă rugăm să fie extrem de atenți atunci când utilizați o sursă deschisă arzători în apropierea sau DEDESUBTUL CAR !!! NU EXISTĂ ÎN PUNCT DE LUCRU AVÂND SENZORI DE OXIGEN Dacă restul CAR ESTE O MARE DE PILE FRASIN, METAL PLASTIC retopite!
ATENȚIE: Este o idee ÎNȚELEPT TESTAREA inflamabilitatea penetrantă DE LUBRIFIANT ÎNAINTE DE A EFECTUA PAS NEXT !!!
16. În continuare, se încălzește cepul de pe convertorul catalitic cu torta pentru un minut sau două. Cepul este indicată de săgeata roșie din imaginea de mai sus. Căldura va provoca gaura dipozitiv (vă rugăm să vă păstrați comentarii pentru a te) pentru a extinde, ceea ce face mai ușor pentru a elimina senzor. Încearcă și se încălzește numai cepul și nu senzorul în sine, astfel încât firele senzorilor nu se extind prea (senzorul va primi mai fierbinte din cauza conducție, dar nu la fel de fierbinte ca în cazul în care torța au fost îndreptate la el intenționat).
ATENȚIE: DACĂ SURSĂ TORCH SAU A ALTOR CONCENTRAT DE CĂLDURĂ se aprinde penetrantă LUBRIFIANTULUI (acest lucru nu apare cu BLAST PB), apoi se va opri IMEDIAT !!!
17. În cele din urmă, a lovit ușor zona de piuliță (nu sunt sigur ce să-l numesc) a senzorului (indicat de săgeata verde din imaginea de mai sus), cu ciocanul de câteva ori pentru a ajuta la slăbiți firele. Aproximativ zece hit-uri ar trebui să fie bun. Nu face toate hit-uri în același loc, dar în loc să le răspândească în jurul circumferinței senzorului.
ATENȚIE: Dacă ați utilizat o torță ALTE CONCENTRAT Sursa de căldură pentru a încălzi cepuri, ATENȚIUNE NU TE ARDE LA EFECTUAREA pasul următor. Zona va fi foarte fierbinte !!!
18. Folosind o cheie senzor de oxigen (săgeata galbenă în imaginea de mai jos), coroborat cu o cheie tubulară, încercarea de a îndepărta senzorul de oxigen din cepul prin rotirea în sens antiorar. Dacă nu aveți o cheie fixă ​​senzor de oxigen, puteți utiliza, de asemenea, o cheie fixă ​​22mm cu durată nedeterminată pentru a face acest lucru. Ca o ultimă instanță, utilizați o cheie reglabilă. Daca o faci, fii atent că el cheie fixă ​​să nu alunece. Poate fi necesar să se aplice unele cuplu semnificativ pentru a obține fire pentru a rupe în sfârșit liber - vă rugăm să fiți atenți să nu te rănească. Dacă senzorul nu pornește, puteți încerca de fapt, înăsprirea-l ușor (l rotiți în sens orar). Se presupune ca, acest lucru este un truc mecanic vechi pentru spargerea fire. Apoi, încercați și slăbiți din nou senzorul.

Imagine

19. Dacă senzorul încă nu se rupe liber după toate acestea, repetați pașii de la 15 la 18, până când o face. Aceasta poate dura câteva cicluri (a durat 3-4 pentru senzorii mei), pentru a obține în cele din urmă senzorul afară.
20. Imaginea de mai jos prezintă un senzor nou post pisica de-a lungul partea cea am scos din mașina mea. Surprinzătoare, cel vechi nu arata prea rau avand in vedere ca a fost utilizat pentru 137k mile. Senzorul de fapt, încă a lucrat bine - am înlocuit numai ca parte a întreținerii preventive și pentru că a fost atât de ieftin. Același lucru este valabil și pentru senzorul de pre-pisica am scos din mașina mea.

Imagine

21. Înainte de a instala un nou senzor în cepul de pe convertorul catalitic, asigurați-vă că pentru a aplica unele anti-gripare la firele de noul senzor. În cazul în care achiziționați un senzor OEM VW, acesta ar trebui să vină cu anti-gripare pe ea deja. În cazul în care senzorul nu a venit cu anti-gripare deja aplicate, unele care comanda este sigur pentru senzorii de oxigen (fara silicon) si se aplica un pic la firele senzorului. Aveți grijă să nu pentru a obține nici în apropierea sau în găurile de pe capătul senzorului. Acest lucru ar putea deteriora noul senzor.
22. Folosind un prosop de hârtie sau cârpă subțire, ștergeți firele de cepul pentru a îndepărta orice lubrifiant penetrant în exces și apoi firul nou senzor în cepul. Strânge senzorul la 37 ft-lb (50 Nm). Nu am folosit o cheie de cuplu pentru a strânge senzorul - tocmai am făcut-mediu strâns de simt.
23. Dacă înlocuiți ambii senzori de pe o mașină OBDII, scoateți și înlocuiți senzorul "altele" urmând pașii de la 15 la 22.
24. Dacă ați terminat demontarea și înlocuirea senzorilor, fixați cablurile de senzori, montați scutul termic de protecție, reconectați conectorii cablajului și reinstalați cutia din plastic negru, care găzduiește conectorii cablajului urmând pașii 7 până la 11 în sens invers.
25. În cazul în care autovehiculul a fost ridicată în cursul procedurii de mai sus, coborâți autovehiculul utilizând pașii corespunzători pentru metoda de ridicare utilizată.
26. Deoarece valorile raportului carburant-aer pe termen lung învățate din memoria ECM depinde în parte de starea senzorilor de oxigen, este o idee bună pentru a reseta valorile dacă ați modificat senzorul de oxigen pre-pisica (senzor de post-pisică numai monitorizează eficiența convertorului catalitic - nu are nimic de-a face cu combustibil asieta / control al motorului). Pentru a reseta valorile raportului carburant-aer, fie deconectați (-) borna bateriei, timp de aproximativ 15 minute și apoi reconectați-l (amintiți-vă să aveți codul de radio la îndemână) sau de a șterge codurile de eroare în modulul motorului (chiar dacă nu există nici unul), folosind un VAG -COM. Automobilul poate conduce de doi bani pentru puțin timp, deoarece toate valorile de echipare de combustibil sunt acum zero și alți parametri de învățat au fost șterse. Aceste valori și parametri ar trebui să revină la normal relativ repede, iar mașina ar trebui să ruleze în mod normal, după care are loc.
IT - http://clubtech.ro
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator