Curatare Clapeta Acceleratie, motor 1.6 16v AZD | Golf IV | Bora | Jetta

Tutoriale si ghiduri VW
Avatar utilizator
tataieee
Administrator
Mesaje: 282
Membru din: 22 Apr 2016, 23:00
Localitate: Giurgiu - Mihailesti
Masina: Audi A3 2.0 TDI 2006 8P BMM - 175cp
Contact:

Curatare Clapeta Acceleratie, motor 1.6 16v AZD | Golf IV | Bora | Jetta

Mesajde tataieee » 02 Mai 2016, 15:34

Imagine

Oscilatiile la ralanti ale motorului sunt, in general, semne ca valva EGR si / sau clapeta de acceleratie trebuie curatate.

Inainte de a incepe va sfatuiesc cu insistenta sa AVETI GRIJA cu manevrarea acestei piese, deoarece este destul sensibila si costul ei este destul de mare in cazul in care o stricati si va trebui sa cumparati una noua

Se incepe prin deconectarea bornei „+” a bateriei ca necesara masura de siguranta. Dupa ce ati deconectat bateria, se scoate furtunul de la capacul motorului(stanga sus), si capacul motorului, care este prins in 4 cleme. Capacul se scoate prin ridicare, in fiecare colt, nu prin fortarea lui. Dupa ce ati scos capacul se va avea acces liber la motor, respectiv la clapeta de acceleratie:

Imagine
Imagine
Imagine


Intai se scoate mufa pozitionata in partea dreapta a clapetei; se trage usor pentru a nu se rupe firele:

Imagine

Dupa scoaterea mufei, cu un inbus se dessurubeaza cele patru suruburi din fiecare colt, care fixeaza clapeta. Atentie la suruburi, in special dupa ce ridicati clapeta de la locul ei pentru a nu pica jos sub masina si mai ales in admisia masinii deoarece dupa ce veti da jos clapeta acolo va ramane gaura descoperita:

Imagine

Acum clapeta este data jos, si puteti vedea depunerile pe ambele parti (in imagine partea de sus este curata deoarece a fost curatata superficial inainte):

Imagine
Imagine

Aveti nevoie de carpe, servetele, si spray de curatare pe care sa le aplicati in corpul interior al clapetei. Clapita din interior se misca pentru a putea curata complet toata clapeta. Apasati usor in partea in care coboara, fara sa impingeti tare, va cobora treptat, chiar daca opune putina rezistenta la deget. Atentie sa nu stricati clapita din interior. Trebuie tratata cu rabdare pentru ca nu va iesi foarte usor toata mizeria, pentru efectul dorit trebuie re, re ,re refrecata si recuratata, dar merita insa, pentru ca nu veti mai avea probleme. Incercati sa protejati de spray si umezeala partea de plastic unde se afla electrica clapetei, pe care eu am infasurat-o intro carpa pe care o verificam mereu ca sa fie uscata.

Imagine
Imagine

Spray-ul folosit:

Imagine

Dupa ce clapeta de acceleratie este curatata complet se repeta in mod invers operatiunea prezentata mai sus pentru a o monta la loc pe masina. Se pune capacul la motor se leaga furtunul de la capac, se conecteaza bateria la loc, si se incepe procedura de adaptare.

Cu VAG-Com procedeaza dupa cum urmeaza:
– se porneste programul;
– se intra in modulul Engine;
– se selecteaza Basic Settings;
– se intra pe canalul 60;
– adaptarea porneste automat (este afisat „Adp Run”)
– cand se termina de facut adaptarea se va afisa „Adp OK”.

Este foarte simplu si dureaza cam 20 – 30 secunde.

Înregistrare / Logare
IT - http://clubtech.ro
*Email: w.tataieee@gmail.com
*PayPal: w.tataieee@yahoo.com

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator